6 квітня 2015 р.

Професійно-життєва програма особистості

Мета: розвивати навички самоаналізу та саморозвитку; активізувати побудову своєї життєвої перспективи, професійного майбутнього; зорієнтувати учнів на вибір професії.

Обладнання: бланки анкет, висловлювання видатних людей, таблиця з переліком предметів з кожного профілю, таблиця «Особливості сучасного ринку праці».
Епіграфи:
«Розум полягає не тільки в знанні, але й вмінні застосовувати знання на ділі» (Аристотель).
«Пізнай себе – і ти пізнаєш весь світ» (Народна мудрість).
«Читання робить людину знаючою, бесіда – винахідливою, а звичка записувати – точною» (Бекон Френсіс).
План
1.     Організація учнів.
2.     Мотиваційна тренінгова вправа.
3.     Аналіз результатів діагностування професійних нахилів та уподобань учнів.
4.     Ознайомлення учнів зі шкільним компонентом навчання.
5.     Характеристика сучасного ринку праці.
6.     Анкетування учнів.
Організація учнів
Добрий день, дорогі наші учні та шановні гості! Звичайно, нікому не дано з абсолютною точністю визначити своє майбутнє, та все ж кожному під силу намітити власний шлях, але для цього дуже важливо вивчити здібності, визначити орієнтири життєвих шляхів. Який обрати? З якою професією поєднати своє життя? У цих пошуках може стати в пригоді психологія.
Мотиваційна тренінгова вправа
Роздумуючи над питанням «Яким спеціалістом стати в майбутньому?», кожному з вас насамперед важливо досить чітко розставити пріоритети своїх загальних цінностей. Обрана професія повинна вкладатися в схему бажаного вами стилю життя, допомагати в досягненні мети. Для того, щоб зважити цю ситуацію, пропоную вам взяти участь у грі, яку можна назвати «Аукціон життя».
У кожного з вас на парті 10 жетонів, які під час гри будуть символізувати саме вас: ваші зусилля, ваш час, здоров’я, тобто ваше життя. В процесі гри жетони можна обміняти на той чи інший лот, в якому буде запропоновано 2 «товари». Але придбати можна лише щось одне. Свій вибір серед двох запропонованих альтернатив потрібно робити швидко. Максимальна кількість лотів – 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти, ціна яких більша, ніж один жетон. Якщо ви використаєте всі жетони, ви уже нічого не зможете «купити». Назву «товару», який ви готові «купити», напишіть на жетоні і відкладіть його убік, як уже використаний. Перехід до наступного лоту означає, що попередній знято з «торгів».
Перелік лотів
1
Гарна квартира чи будинок (1 жетон)
Новий спортивний автомобіль (1 жетон)
2
Відпочинок у будь-якому місці земної кулі на 1 місяць на двох (2 жетони)
Успішна кар’єра (2 жетони)
3
Стрімка політична кар’єра (2 жетони)
Можливість постійного самовдосконалення (2 жетони)
4
Якісна освіта (2 жетони)
Підприємство, що приносить великий прибуток (2 жетони)
5
Міцна родина (3 жетони)
Всесвітня слава (3 жетони)
6
Чиста совість (2 жетони)
Успіх за будь-яку ціну (2 жетони)
7
Матеріальне благополуччя (1 жетон)
Повага і визнання оточуючих (1 жетон)
8
Керувати і підкоряти (2 жетони)
Працювати в команді однодумців (2 жетони)
9
Стрімка кар’єра завдяки випадку (2 жетони)
Поступове сходження до успіху шляхом безперервного самовдосконалення (2 жетони)
10
Сім додаткових років (3 жетони)
Безболісна смерть, коли прийде час (3 жетони)

Перегляньте ваші жетони. Чи все, що ви придбали, вам сподобалось? Змінили б ви свій вибір, якби знали всі товари перед початком гри?
Це гра, і ми можемо зіграти ще раз, а можемо змінити правила гри. Чи реально зробити це в реальному житті? На жаль, ні. Тому треба серйозно помислити над тим, до якого життя ви прагнете. І це, поряд з оцінкою своїх здібностей, нахилів, вивченням потреб сучасного ринку праці, повинно стати одним з важливих критеріїв у виборі свого професійного майбутнього.
Аналіз результатів діагностування професійних нахилів та уподобань (психолог).
Ознайомлення учнів зі шкільним компонентом навчання (вчителі)
А зараз давайте послухаємо наших учителів-предметників, які познайомлять вас з особливостями поглибленого вивчення того чи іншого предмета.
(виступи вчителів іноземної мови, історії і правознавства, математики, біології. Запитання учнів до вчителів)
Характеристика сучасного ринку праці (соціальний працівник)
Неактуальні професії:
ü Юристи;
ü Бухгалтери;
ü Економісти;
ü Фінансисти;
ü Менеджери з продажу.
Актуальні професії:
*    Кваліфіковані робітники;
*    Інженери виробництва;
*    Екологи;
*    Хіміки;
*    Технологи харчового виробництва;
*    Спеціалісти машино будівництва;
*    Спеціалісти будівництва;
*    Бізнес-аналітики;
*    Програмісти.
Анкетування учнів із запитаннями вибору профілю (психолог)
Діти, більшість із вас стоїть сьогодні на порозі вибору профілю навчання, а не майбутньої професії. Але я сподіваюсь, що ця інформація буде для вас корисною і допоможе зробити правильний вибір. І тому цікаво дізнатися вашу думку.
Запитання:
-         Який профіль навчання вас зацікавив?
-         Які предмети цього профілю ви б хотіли вивчити поглиблено?
-         Які предмети, крім названих, ви бажаєте вивчати в обраному профілі?
Підсумок. Таким чином, ми  намагалися проаналізувати свої здібності та засоби їх реалізації в майбутньому професійному житті, можливість їх розвитку в нашому НВК.
Сподіваюсь, наша розмова допоможе вам відповісти на запитання: «Хто я? чого я хочу? Що я можу? Який профіль навчання оберу в 10 класі?»
Бажаю всім вам стати особистістю, яка багато знає, багато до чого прагне і обов’язково цього досягне.

Заповнення «Щоденника самопізнання»

Немає коментарів: