2 вересня 2013 р.

Сценарій виховного заходу з пожежної безпеки для учнiв 5 класу


ТЕМА: ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА – ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА!
МЕТА: ознайомити учнів із основними способами захисту життя під час пожежі, попередити учнів про можливі наслідки необережного поводження з вогнем, з’ясувати найпоширеніші джерела виникнення пожеж; розвивати навички миттєвої реакції на небажаний вогонь, увагу, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП: роздати слова для інсценізації, провести репетиції, підготувати костюми, оформити клас, скласти виступ агітбригади, розробити вікторину, дітям – намалювати малюнки на задану тему.
ОБЛАДНАННЯ: плакат «Поведінка під час виникнення пожеж», відео, малюнки, ілюстрації «Причини пожеж», роздрукована поезія учениці «Обережно – вогонь!», оповідання, інші засоби, які передбачає підготовчий етап.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: театралізовано-інтерактивний захід у формі ранкового шоу.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната.
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ ЗА ПРОВЕДЕННЯ: класний керівник.
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
ВСТУП
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Пожежа за 2 хвилини»
ВЕДУЧИЙ
Діти, ви переглянули відео і побачили, наскільки небезпечним може бути вогонь. Тож сьогодні у нашій студії ми поговоримо про причини виникнення пожеж та заходи, яких треба дотримуватися, аби уникнути трагічних наслідків і врятувати своє життя. 
ОСНОВНА ЧАСТИНА
РУБРИКА «РАНКОВИЙ ГІСТЬ»
Виступ агітбригади з плакатом
Школярам і всім малятам 
Дуже добре треба знати: 
Сірники — не для забави, 
З ними страшно мати справу 

У світі безліч речовин: 
І спирт, і газ, і керосин. 
Вони загальну рису мають: 
Від іскри навіть вибухають. 
Про це ви завжди пам’ятайте 
Й подалі від вогню ховайте! 

При пожежі, при пожежі, 
Знає наш громадянин, 
При пожежі, при пожежі 
Набирають «сто один».
РУБРИКА «ЧАС ПОЕЗІЇ»
Читання вірша ученицею
Обережно – вогонь! 
Запалюй сірник обережно,
Щоб було все безпожежно!
Праску надовго не залишай,
Вчасно газ ти вимикай!

Якщо пожежа сталася – 
Ти не розгубись,
А за телефон свій скоріше берись!

Вогонь зігріває кожну людину,
Але може стати причиною загину.
Діти, будьте обережні з вогнем
Все частіше з кожним днем!
Знаменська Анастасія, учениця 5 класу
РУБРИКА «РАНКОВИЙ МУЛЬТИК»
Інсценізація «Козенята і вогонь»
Автор: Вогонь працював у Кози у печі – 
Варив їй куліш, випікав калачі.
Вона ж годувала щоранку малят –
Трійко біленьких своїх козенят.
Ось мамі вже з дому рушати пора.
Лишається в хаті сама дітвора.
Козенята:
- Ми будем слухняні! 
Автор: Синок запевня.
Куди ж це найменше спішить козеня?
Воно потихеньку взяло сірники
І вогник маленький пуска між тріски.
Козеня: Ану, як у мами моєї гори!
Автор: І ось уже дим потягнувсь догори…
Сердитий вогонь розходивсь, гоготить!
Сестричка з найменшим сховались умить.
А брат не злякавсь.
Брат: 101 подзвоню!
- Алло! Загорілася хата в Кози!
Адреса: Діброва, провулок Лози,
А номер в нас другий. Скоріше сюди!
Мерщій порятуйте од злої біди!
Автор: Спішили сусіди – Лисиця й Ведмідь,
І Заєць – відомий усім скорохід.
І мчали в машині ген-ген із гори
Пожежники вмілі і мужні – Бобри. 
Вогонь не давався, пручався, шипів,
Сердитий вогонь погасать не хотів –
Не дуже він любить сидіть у печі,
Варити куліш, пекти калачі.
Пожежу згасили. Живі малюки.
І каже Бобер:
Бобер: Не беріть сірники!
Автор: І мовить Коза:
Коза: Пам’ятайте завжди,
Що гра із вогнем приведе до біди!
Усі разом: Нехай же уміють і донька і син,
Як раптом пожежа, дзвонить 101. 
Бесіда ведучого з дітьми
1. Що, на вашу думку, стало причиною пожежі?
2. Як у цій ситуації повелися діти?
3. Як ви гадаєте, що допомогло козенятам врятуватися?
4. Чого вчить нас ця історія?
РУБРИКА «ІНТЕРАКТИВ» 
Вікторина
1. Чи можна класти одежу на прилади із відкритим вогнем?
2. Як треба розкладати вогнище у лісі?
3. Чи можна при пожежі відкривати кватирку?
4. Чому у разі пожежі треба рухатися ближче до підлоги?
5. Назвіть причини виникнення пожежі.
6. Як називається професія людини, яка гасить пожежі?
7. Чи знаєте ви, яку першу медичну допомогу необхідно надавати при опіках? (Холодна вода, терта морква тощо.)
8. Чи можна мазати вражене місце олією та подібними речовинами?
9. Яких заходів вживають для того, щоб уникнути пожеж на полях? (Проорюють навколо ділянки (поля, лісу) захисну смугу.)
10.За яким номером телефону треба дзвонити при пожежі?
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
РУБРИКА «ЛИСТ У РЕДАКЦІЮ»
ВЕДУЧИЙ. Ви молодці, що багато знаєте про пожежну безпеку. Але не всі дітки такі уважні. Ось послухайте, який лист надійшов до нашої редакції.
«Малий Сашко був ще тим розбишакою. У школі на кожнісінькій перерві ганяв на вулиці – чи то сонце пече, чи то мороз тріскучий. Він і в школу лише заради цього ходив, а навчанням зовсім не переймався: накидає у дірявий портфель якісь там зошитки і з розумним лицем йде до школи. Серед друзяк він – найсміливіший бешкетник, а як на уроці вчитель спитає щось, то, мов маленьке шкодливе кошеня, ховається з носом під парту. Так і жив Сашко: краще на футбол піде, ніж на виховну годину. 
А скоро йому так знадобляться ці знання! Але про це пізніше.
Тож, настала зима, а з нею і свята. Дуже любив цю пору року Сашко. Ви гадаєте, що любив він її за ялинку новорічну та подарунки? Ні в якому разі! Хлопчина більш за все чекав, коли ж почнуть продавати петарди, салюти та всілякі підривні штуки, якими він і користуватися не міг. Тому, побачивши все це у продажу, наш герой на гроші, які батьки дали йому на обід, накупив всякої всячини.
Напхавши повні кармани цієї піротехніки та стягнувши з кухні сірники, Сашко попрямував ввечері на вулицю. Місяця зовсім не було і кругом лягла непроглядна темрява. Зачаївшись на мить, він дочекався поки гомінкий люд підійде ближче до його сховку. Потім дістав жменьку петард і одним помахом сірника підпалив їх. Добре розмахнувшись, Сашко з щасливим виразом обличчя жбурнув подалі на дорогу цю палаючу купу. Вечірню тишу порушив несподіваний ґвалт: гучні вибухи, свист, писк, крики дорослих і дітей, які перелякалися мало не до смерті. Перелякався і сам Сашко, адже одна петарда відбилася від гілки дерева і впала у його капюшон. Що відбувалося далі, він мало чув, бо у вухах і досі лунав той страшний вибух. Але те, що він побачив, вразило його на все життя: від плачу заходилася мала дитина, у коляску до якої теж впало щось палаюче. Дякувати Богові, батько дитини вчасно витяг малу, далі почала горіти пухнаста ковдра. Це було ще не все, що відбувалося на дорозі в той вечір, але Сашко вже нічого не бачив за власними сльозами. Хлопчина вигорнув усе з карманів і затоптав цю прокляту купу ногами. Він не думав про свою спалену куртку, у нього перед очима була злякана мала дитина...»
Бесіда ведучого з дітьми
1. Як ви ставитеся до Сашка? А як до його вчинку?
2. Можливо, хтось стане на захист хлопця?
3. Подумаємо, що стало причиною такої поведінки?
4. Який висновок слід зробити?
ВЕДУЧИЙ. Дякую вам за те, що були уважними та активними сьогодні. Сподіваюся, що цей урок буде для вас корисним, і ви назавжди запам’ятаєте правила поведінки з вогнем.
РЕФЛЕКСІЯ 
Напишіть на краплях води, чи будете ви дотримуватися правил безпечної поведінки з вогнем, і приклейте до зображення полум’я на дошці. 
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Коломієць Т. Козенята і вогонь. – К.: Веселка, 1990 – 7с. 
2. Пожежна безпека. Навч. посіб. /За ред.. Рожкова А.П. – К.: Пожінформтехніка, 1999 – 55с.
3. Ярошевська В.М. Безпека життєдіяльності. – К.: ВДП, 2004 – 56с.

Немає коментарів: