Кодекс честі та служіння вчителя
Кодекс створено на основі «Маніфесту гуманної педагогіки»,
прийнято на Міжнародних Педагогічних Читаннях в Тбілісі (2014)
та звернено до міжнародного педагогічного співтовариства
1.Розуміє: він - носій Світла, сила, що творить нову свідомість та нове життя суспільства; вважає свою професію служінням вищим ідеалам людства; сповнений відповідальності перед Творцем, перед майбутнім, перед долею кожного свого учня;
2. Виконує заповіт класика: «Всяка
школа передовсім повинна показати людині те, що в ній найдорогоцінніше, змусити
її визнати себе часткою безсмертного та живим органом світового духовного
розвитку людства». (К.Д.Ушинський);
3. Визнає, що духовний гуманізм, який синтезує в
собі духовне та моральне, є основою оновлення царини освіти, та у відповідності
з ним вибудовує своє педагогічне мислення та творчу
освітню практику;
4. Вірить у
безмежні можливості кожного учня; вірить, що кожна дитина несе в собі свій
шлях, власну місію; ця віра є джерелом для його оптимістичної та творчої
професійної діяльності;
5. Любить дітей
щиро, віддано, без умовностей; мудра любов до
кожного учня супроводжує всі його педагогічні діяння;
6. Прагне до виховання в
кожному учневі особистості Благородної та Великодушної, людини культури, героя духу, громадянина Землі, патріота своєї
Батьківщини;
7. Допомагає учням зрощувати в собі сенс життя, заглиблюватися в самопізнання,
прагнути до самовдосконалення;
8. Виявляє
особливу турботу про розвиток та збагачення духовно-морального
світу своїх учнів, вчить жити,
дорослішати та розвиватися в своєму духовному світі, мріяти, створювати красу,
здійснювати благо; допомагає утверджувати уявне в зовнішньому світі;
9. Вибудовує власну діяльність та
стосунки з учнями й кожним окремим вихованцем у відповідності з їх природним
прагненням до розвитку, дорослішання, пізнання та свободи, допомагає кожному
досягти успіху, розкрити в собі здібності й таланти;
10.
Усвідомлює виняткове значення своєї суб’єктивної волі в творенні освітнього
процесу, тому постійно зайнятий удосконаленням власного характеру, поглядів, педагогічної
майстерності, духовно-морального світу; шукає та
творить в собі педагога Світла для дітей Світла;
11. У своєму
пошуку гуманного підходу до учнів керується принципами: виховання в
учнях життя за допомогою самого життя; облагородження
середовища навколо учня; пізнання у співпраці та співтворчості; терпіння, що
творить;
12. Старанно дотримує закон – творити, поглиблювати та
зміцнювати духовну
13.
Допомагає учням зрозуміти, що думка є всеначальною енергією;
зрощує в них почуття відповідальності за свої думки; створює умови, щоб вони
полюбили своє мислення; виховує в них добромислення та ясномислення,
добромовлення та ясномовлення;
14. Веде своїх
учнів та кожного з них окремо від успіху до успіху, від труднощів до труднощів;
вселяє в них віру в свої здібності, дає їм змогу пережити радість пізнання; робить їх шукачами
та відкривачами знань;
15. Домагається
успішного засвоєння учнями державних освітніх стандартів та
знаходити можливість розширити їхній зміст теоріями, проблемами,
гіпотезами, пошуками та відкриттями, що народжуються на небосхилі наук;
16. Залучає
батьків до участі в організації шкільного життя їхніх дітей; робить свій
педагогічний процес відкритим для них; спілкується з ними дружелюбно, з
розумінням, допомагає їм розібратися у складних питаннях сімейного виховання;
17. Черпає
натхнення для творчості та піднесеного професійного життя у працях класиків світової
педагогіки, в любові до учнів і постійній турботі про них, у пошуках розгадки складних виховних та освітніх завдань, у
думці про те, що він «співробітник Бога»;
18. Творить та
удосконалює в собі образ духовно-моральної особистості: є прикладом культури та
моральності, ввічливості та співчуття; справедливий; живе по совісті;
усміхнений, полюбляє гарний гумор; простий у спілкуванні; добромовний; спрямований до блага;
стверджує торжество культури та вищі духовні цінності в собі та дітях.
19. Далекий від
авторитаризму, від силових підходів до учнів. Не дратується, не втрачає самовладання, не підвищує голосу, не
скаржиться батькам на провини дитини; не налаштовує їх проти неї, не ображає та не принижує учня, не
застосовує покарання;
20. Несе учням уроки як дари свого
духу, завжди готовий допомогти їм у труднощах, радіє їхнім успіхам, захищає та оберігає їх від усього
злого, відданий їм, учиться в них того, який їм потрібен учитель.
Учитель в еволюційному русі
людства несе, береже та розвиває завоювання духу
та розуму: бачить у собі та дітях нові незвичайні можливості та
здібності, розкриває в
них та в собі образ Творця, тим самим змінюючи простір та
світ.
Кодекс покликаний надихати
та спрямовувати вчителя на творчі звершення, а
не нормувати та
обмежувати його працю. Він стверджує стосунки між людьми,
ураховуючи, що кожен володіє безмежними можливостями.
Вчитель відверто й
мужньо відповідає на виклики часу, головним із яких є необхідність
бути Духовно-моральною Людиною та виховати Духовно-моральну людину.
бути Духовно-моральною Людиною та виховати Духовно-моральну людину.
УЧИТЕЛЬ: спільність, єднання та взаєморозуміння зі своїми
учнями загалом та з кожним із них окремо.
Адреса документа:
ЗОШИТ
САМООСВІТИ
вчителя ……………………………
загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів
______________________________________
Діагностична карта
№
|
Основні напрями
діяльності педагога
|
Потребує
методичної
допомоги
|
На
достатньому рівні
|
Заслуговує
на увагу
|
1
|
Комплексне планування виховання, навчання і розвитку
учнів
|
|||
2
|
Вміння планувати урок на основі психологічних
особливостей класу
|
|||
3
|
Методи активізації пізнавальної діяльності
|
|||
4
|
Особистісно зорієнтоване навчання
|
|||
5
|
Оптимальний вибір типу і структури уроку
|
|||
6
|
Розвиток творчих здібностей учнів‚ творчого мислення
|
|||
7
|
Гуманізація стосунків з дітьми
|
|||
8
|
Робота з обдарованими дітьми
|
|||
9
|
Ступінь впливу вчителя на учнів
|
|||
10
|
Нестандартні форми уроку
|
|||
11
|
Використання принципів нових технологій
|
|||
12
|
Науковий рівень викладання предметів.
Основні напрями діяльності педагога.
|
|||
13
|
Самоосвіта
|
|||
14
|
Ведення шкільної документації
|
|||
15
|
Курсова перепідготовка, виконання до- і післякурсових
завдань
|
Індивідуальний творчий план
№
|
Розділи
|
Зміст роботи
|
1.
|
Підвищення фахового
рівня
|
|
2.
|
Науково-методична
робота з предмета. Інноваційні технології.
|
|
3.
|
Позакласна робота з
предмета.
|
|
4.
|
Вивчення та
запровадження передового педагогічного досвіду.
|
|
5.
|
Підвищення
психолого-педагогічного рівня.
|
|
6.
|
Творча робота з
класом, батьками.
|
Методична карта вчителя
Прізвище, ім’я, по
батькові
|
|
Рік народження
|
|
Освіта
|
|
Посада
|
|
Який предмет
викладає, в яких класах
|
|
Педагогічний стаж
|
|
Атестація
|
|
Нагороди та
заохочення
|
|
Час і місце
проходження курсової перепідготовки
|
Матеріали, оформлені для кабінету
№
|
Наочність та
матеріали
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|
11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
|
16.
|
Виступи з методичних питань
(в школі та поза школою)
№
|
Тема виступу
|
Дата
|
1.
|
||
2.
|
||
3.
|
||
4.
|
||
5.
|
||
6.
|
||
7.
|
||
8.
|
||
9.
|
||
10.
|
Над якими питаннями методики,
педагогіки та психології працює
№
|
Питання
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|
11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
Питання,
які можуть бути впроваджені в
практику роботи інших вчителів
№
|
Питання
для впровадження
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
Питання
методики,
що
викликають труднощі
№
|
Питання
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар