МО вчителів гуманітарного циклу

Кодекс честі та служіння вчителя
Кодекс створено  на  основі «Маніфесту гуманної педагогіки»,
 прийнято на Міжнародних Педагогічних Читаннях в Тбілісі (2014)

 та звернено  до  міжнародного педагогічного співтовариства
        1.Розуміє: він - носій Світла, сила, що творить нову свідомість та нове життя суспільства; вважає свою професію служінням вищим ідеалам людства;  сповнений відповідальності перед Творцем, перед майбутнім, перед долею кожного свого учня;
         2. Виконує заповіт класика: «Всяка школа передовсім повинна показати людині те, що в ній найдорогоцінніше, змусити її визнати себе часткою безсмертного та живим органом світового духовного розвитку людства».   (К.Д.Ушинський);    
         3. Визнає, що духовний гуманізм, який синтезує в собі духовне та моральне, є основою оновлення царини освіти, та у відповідності з ним вибудовує своє педагогічне мислення та творчу освітню  практику;
         4. Вірить у безмежні можливості кожного учня; вірить, що кожна дитина несе в собі свій шлях, власну місію; ця віра є джерелом для його оптимістичної та творчої професійної діяльності;
        5. Любить дітей щиро, віддано, без умовностей;  мудра любов до кожного учня супроводжує всі його педагогічні діяння;
        6. Прагне до  виховання в кожному учневі особистості Благородної та Великодушної,  людини культури, героя духу, громадянина Землі, патріота своєї Батьківщини;
        7. Допомагає  учням зрощувати в собі сенс життя, заглиблюватися в самопізнання, прагнути до самовдосконалення;
        8. Виявляє особливу турботу про розвиток та збагачення духовно-морального світу  своїх  учнів, вчить жити, дорослішати та розвиватися в своєму духовному світі, мріяти, створювати красу, здійснювати благо; допомагає утверджувати уявне в зовнішньому світі;
        9. Вибудовує власну діяльність та стосунки з учнями й кожним окремим вихованцем у відповідності з їх природним прагненням до розвитку, дорослішання, пізнання та свободи, допомагає кожному досягти успіху, розкрити в собі здібності й таланти;
         10. Усвідомлює виняткове значення своєї суб’єктивної волі в творенні освітнього процесу, тому постійно зайнятий удосконаленням власного характеру,  поглядів,  педагогічної майстерності, духовно-морального світу;  шукає та творить в собі педагога Світла для дітей Світла;
         11. У своєму пошуку  гуманного підходу до учнів керується принципами: виховання в учнях життя за допомогою самого життя;  облагородження середовища навколо учня; пізнання у співпраці та співтворчості; терпіння, що творить;
          12. Старанно дотримує   закон  –  творити, поглиблювати та зміцнювати духовну
          13. Допомагає учням зрозуміти, що думка є  всеначальною  енергією; зрощує в них почуття відповідальності за свої думки; створює умови, щоб вони полюбили своє мислення; виховує в них добромислення та ясномислення, добромовлення та ясномовлення;
          14. Веде своїх учнів та кожного з них окремо від успіху до успіху, від труднощів до труднощів; вселяє в них віру в свої здібності, дає їм змогу пережити радість пізнання; робить їх шукачами та відкривачами знань;
          15. Домагається успішного засвоєння  учнями державних освітніх стандартів та знаходити можливість розширити їхній  зміст теоріями, проблемами, гіпотезами, пошуками та відкриттями, що народжуються на небосхилі наук;
        16. Залучає батьків до участі в організації шкільного життя їхніх дітей; робить свій педагогічний процес відкритим для них; спілкується з ними дружелюбно, з розумінням, допомагає їм розібратися у складних питаннях сімейного виховання;
         17. Черпає натхнення для творчості та піднесеного професійного життя у працях класиків світової педагогіки, в любові до учнів і постійній турботі про них, у пошуках розгадки складних виховних та освітніх завдань, у думці про те, що він «співробітник  Бога»;
         18. Творить та удосконалює в собі образ духовно-моральної особистості: є прикладом культури та моральності, ввічливості та співчуття; справедливий; живе по совісті; усміхнений,  полюбляє  гарний гумор; простий у спілкуванні; добромовний; спрямований до блага; стверджує торжество культури та вищі духовні цінності в собі та дітях.
         19. Далекий від авторитаризму, від силових підходів до учнів. Не дратується, не втрачає самовладання, не підвищує голосу, не скаржиться батькам на провини дитини; не налаштовує їх проти неї, не ображає та не принижує учня, не застосовує покарання;
      20. Несе учням уроки як дари свого духу, завжди готовий допомогти їм у труднощах, радіє їхнім  успіхам, захищає та оберігає їх від усього злого,  відданий їм, учиться в них того, який їм потрібен учитель.

Учитель в еволюційному русі людства несе, береже та розвиває завоювання духу 
та розуму: бачить у  собі та дітях нові незвичайні можливості та здібності, розкриває в
 них та  в собі образ Творця, тим самим змінюючи простір та світ.
Кодекс покликаний надихати та  спрямовувати вчителя на творчі звершення, а 
не нормувати та обмежувати його  працю. Він стверджує стосунки  між людьми,
ураховуючи, що кожен володіє безмежними можливостями.
 Вчитель відверто й мужньо відповідає на виклики часу, головним із яких є необхідність 
бути Духовно-моральною Людиною та виховати Духовно-моральну людину.


                      УЧИТЕЛЬ: спільність, єднання та взаєморозуміння зі своїми учнями загалом та з кожним із                        них окремо.
Адреса документа:

ЗОШИТ  САМООСВІТИ

 вчителя ……………………………
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
 ______________________________________



Діагностична карта


Основні напрями
діяльності педагога

Потребує
методичної
допомоги

На
достатньому рівні

Заслуговує
на увагу

1

Комплексне планування виховання, навчання і розвитку учнів





2

Вміння планувати урок на основі психологічних особливостей класу





3

Методи активізації пізнавальної діяльності





4

Особистісно зорієнтоване навчання





5

Оптимальний вибір типу і структури уроку





6

Розвиток творчих здібностей учнів‚ творчого мислення





7

Гуманізація стосунків з дітьми





8

Робота з обдарованими дітьми





9

Ступінь впливу вчителя на учнів





10

Нестандартні форми уроку





11

Використання принципів нових технологій





12

Науковий рівень викладання предметів.
Основні напрями діяльності педагога.





13

Самоосвіта





14

Ведення шкільної документації





15

Курсова перепідготовка, виконання до- і післякурсових завдань





Індивідуальний творчий план

Розділи

Зміст роботи
1.     
Підвищення фахового рівня





2.     
Науково-методична робота з предмета. Інноваційні технології.





3.     
Позакласна робота з предмета.






4.     
Вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду.






5.     
Підвищення психолого-педагогічного рівня.







6.     
Творча робота з класом, батьками.







Методична карта вчителя

Прізвище, ім’я, по батькові

Рік народження

Освіта

Посада

Який предмет викладає,     в яких класах

Педагогічний стаж

Атестація

Нагороди та заохочення

Час і місце проходження курсової перепідготовки


Матеріали, оформлені для кабінету

Наочність та матеріали
1.       

2.       

3.       

4.       

5.       

6.       

7.       

8.       

9.       

10.   

11.   

12.   

13.   

14.   

15.   

16.   

Виступи з методичних питань
(в школі та поза школою)

Тема виступу
Дата
1.   


2.   


3.   


4.   


5.   


6.   


7.   


8.   


9.   


10.   


Над якими питаннями методики, 
педагогіки та психології працює

Питання
1.   

2.   

3.   

4.   

5.   

6.   

7.   

8.   

9.   

10.   

11.   

12.   

13.   

14.   

15.   

Питання, які можуть бути впроваджені в 
практику роботи інших вчителів

Питання для впровадження
1.     

2.     

3.     

4.     

5.     

Питання методики,
що викликають труднощі

Питання
1.    

2.    

3.    

4.    

5.    




Немає коментарів: