5 квітня 2015 р.

Врахування професійних схильностей особистості у майбутньому виборі

Мета: поглибити знання учнів про здібності, розглянути зв'язок здібностей і професій, проаналізувати види професій, виявити здібності школярів.

План заняття
1.     Що впливає на формування здібностей?
2.     Тест «Чи знаєте ви свої професійні схильності?»
3.     Оцінювання результатів тестування.
Що впливає на формування здібностей?
Здібності – це індивідуальні особливості особистості, що забезпечують успіх у діяльності й легкість оволодіння нею.
На формування здібностей впливають:
*    Теоретичний і практичний досвід, знання;
*    Фізична і розумова активність, пов’язана з виконанням конкретних цілей і залученням до різних видів гри, навчання, праці;
*    Спостережливість, гарна пам'ять, яскравість уяви;
Тест «Чи знаєте ви свої професійні схильності?»
Інструкція
Кожне питання тесту містить дві відповіді. Виберіть одну з них та оцініть у балах від 0 до 3 у такий спосіб:
1)    Якщо ви згодні з висловлюванням А, але не згодні з висловлюванням Б, то у відповідну клітинку А внесіть «3», а в клітинку Б – «0».
2)    Якщо ви згодні з варіантом Б, але не згодні з варіантом А, то в клітинку А впишіть «0», а в клітинку Б – «3».
3)    Якщо ви віддаєте незначну перевагу висловлюванню А порівняно з Б, то в клітинку  А впишіть «2», а в клітинку Б – «1».
4)    Якщо ви віддаєте незначну перевагу варіанту Б порівняно з А, то в клітинку А впишіть «1», а в клітинку Б – «2».
Внесіть свої відповіді в бланк відповідей.
Бланк відповідей
А
Б
В
Г
Д
Е
11а
10б
12а
12б
10а
17а
11б
13а
15а
14б
13б
18а
14а
16б
16а
17б
15а
19а
21а
19б
18б
21б
22б
20а
22а
20б
24б
23б
24а
23а

Питання
1.     Деякі люди вважають, що важливіше:
А) багато знати;
Б) створювати матеріальні блага.
Хто, по-вашому правий?
2.     Що більше приваблює вас у читанні книг:
А) чудовий літературний стиль;
Б) яскраве зображення хоробрості героїв.
3. Яка винагорода потішила б вас більше:
А) за науковий винахід;
Б) за суспільну діяльність.
4. Якби у вас була можливість обійняти певну посаду, яку б ви вибрали:
А) директора фірми;
Б) головного інженера заводу.
5. Яка, на вашу думку, сфера діяльності в майбутньому матиме найбільше значення:
А) фізика;
Б) фізична культура.
6. Якби ви стали директором школи, то на що б звернули більшу увагу:
А) на створення необхідних зручностей (зразкова їдальня, кімната відпочинку тощо);
Б) на згуртування шкільного колективу.
7. Уявіть, що ви перебуваєте на виставці. Що вас найбільше приваблює в експонатах:
А) їхній зовнішній вигляд (кольори, форма);
Б) їхнє внутрішнє улаштування (як і з чого зроблені).
8. Які риси характеру людини вам подобаються більше:
А) мужність, сміливість, витривалість.
Б) дружелюбність, чуйність.
9. Уявіть, що ви професор університету. Чому б ви віддали перевагу у вільний від роботи час:
А) заняттям літературою;
Б) дослідам з фізики, хімії.
10. Уявіть, що у вас є можливість здійснити подорож різними країнами. У якості кого ви б поїхали охочіше:
А) як відомий спортсмен на міжнародні змагання;
Б) як відомий фахівець із зовнішньої торгівлі з метою закупівлі необхідних товарів для країни.
11. У газеті надруковані 2 статті різного змісту. Яка з них викликала б у вас більшу зацікавленість:
А) стаття про машину нового типу;
Б) стаття про нову наукову теорію.
12. Якби у вашій школі була можливість відвідувати один із гуртків, то який це був би гурток:
А) технічний;
Б) музичний.
13. Як ви вважаєте, на що в школі варто було б звернути більшу увагу:
А) на успішність, тому що це необхідно для майбутнього учнів;
Б) на спорт, тому що це потрібно для зміцнення їхнього здоров’я.
14. Які журнали ви читали б із більшим задоволенням:
А) науково-популярні;
Б) літературно-художні.
15. Яка з двох робіт на свіжому повітрі вас більше привабила б:
А) робота з машинами;
Б) «ходяча» робота (лісник, агроном).
16. Яке завдання школи, на ваш погляд, важливіше:
А) підготувати учнів до практичної діяльності;
Б) підготувати їх до роботи з людьми.
17. Що, по-вашому, важливіше для людини:
А) створювати собі зручний побут;
Б) займатися творчістю, прилучатися до мистецтва.
18. Для добробуту суспільства необхідні:
А) правосуддя;
Б) вивчення поводження людини.
19. Що принесе суспільству більше користі:
А) турбота про добробут громадян;
Б) вивчення поводження людей.
20. Служба побуту надає людям різні послуги 9виготовляє взуття, шиє одяг тощо). Чи вважаєте ви за необхідне:
А) далі розвивати цю галузь,щоб усебічно обслуговувати людей;
Б) краще створити таку техніку, якою можна було б самим користуватися в побуті.
21. Які лекції ви слухали б із більшим задоволенням:
А) про видатних учених;
Б) про видатних художників.
22. Якого характеру наукову працю ви б обрали:
А) роботу з книгами в бібліотеці;
Б) роботу на повітрі в експедиції.
23. Що вас більше зацікавило б у пресі:
А) повідомлення про виграш у лотереї;
Б) повідомлення про проведення художньої виставки.
24. Якби перед вами постав вибір, то якій професійній діяльності ви віддали б перевагу:
А) роботі, пов’язаній із рухом;
Б) роботі малорухомій, але пов’язаній зі створенням нової техніки.

Опрацювання результатів
Підрахуйте суму балів у кожному з вертикальних стовпців і отримані значення запишіть у нижньому рядку. Показники в стовпцях відповідають таким схильностям:
А – до розумових видів роботи
Б – до роботи з людьми
В – до роботи на виробництві
Г – до естетичних видів діяльності
Д – до рухливих видів діяльності
Е – до планово-економічних видів діяльності

Підбиття підсумків заняття. Заповнення «Щоденника самопізнання»

Немає коментарів: