Москалюк
Галина Володимирівна
ТРЕНІНГ
ТЕМА. Я - ОСОБИСТІСТЬ
МЕТА:
- формування упевненості в собі;
- утворення відносин взаємного прийняття та емпатії;
- можливість вільного самовираження та самопізнання;
- підвищення адаптаційних здібностей, зниження втоми та напруги;
- створення позитивного емоційного настрою.
ОБЛАДНАННЯ: папір,
фарби, олівці, шаблон коло, музичні записи, журнали для колажу, ножиці, клей.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: кабінет української мови.
ПЕРЕБІГ ТРЕНІНГУ
1.
Привітання.
2.
Виконання вправ на знайомство.
(зняття
напруги у членів групи за допомогою
музичної терапії)
—
З якою мелодією
ви себе асоціюєте?
3.
Техніка «Мандала».
Мандала
(Mandala) - в перекладі з санскриту
"коло" або "центр". Малюнок її симетричний: зазвичай він є
колом з вираженим центром.
«Коли людина малює мандалу, вона малює свій
внутрішній світ зараз, стан, самозвеличання, себе сьогодні, поза соціумом,
свою духовну суть. Вона відповідає на екзистенціальні питання: Хто я? Де я?
Звідки я? Куди я?» (КолошинаТ.Ю.
Арт-терапія).
Правила виконання:
1. Накресліть коло.
2. Потім, почавши з центру, заповніть
зображенням увесь його внутрішній простір.
3. Намалюйте що-небудь в центрі кола, на деякий
час зосередьтесь на цій частині зображення, і вона підкаже вам, що намалювати
далі.
4. У процесі роботи можна зробити акцент, що
кожна робота унікальна, що учасники створюють те, що не існувало ніколи раніше.
5. Після завершення малювання учасникам групи,
як правило, пропонується дати назву своїй роботі і описати свої почуття й
асоціації, які пов'язані з малюнком і процесом його створення.
4.
Техніка «Герб».
Слово вчителя. Давайте трохи пофантазуємо.
Уявимо, що ми всі належимо до знатних і давніх родів та запрошені на святковий
бал у середньовічний королівський замок. Благородні лицарі та прекрасні пані
під'їжджають до воріт замку у червлених каретах, на дверцятах яких красуються
герби та девізи, що підтверджують дворянське походження їх володарів. Так що ж
це за герби та якими девізами вони супроводжуються? Справжнім середньовічним
дворянам було значно легше: будь-хто з їх предків відзначився справжнім
подвигом, котрий його прославив та
відобразився в гербі і девізі. Його нащадки отримували ці геральдичні
атрибути в спадок та не замислювались над тим, якими повинні бути їх власні
герби та девізи. А нам є потреба самим попрацювати над складанням своїх власних
геральдичних знаків.
На великих листах паперу за допомогою
фарб або фломастерів вам треба буде відобразити
свій особистий герб, підписаний девізом. Придумайте щось цікаве, що
точно відбиває суть ваших життєвих спрямувань, позицій, розуміння себе. В
ідеалі людина, яка зрозуміла символіку вашого герба та прочитала ваш девіз,
зможе чітко зрозуміти, з ким має справу.
Презентація гербу та девізу. Під час виставки, вони
можуть ставити уточнювальні питання один одному. Після представлення своїх
робіт відбувається обговорення усієї вправи.
5.
Створення колажа «Мої мрії».
Колаж (французьке collage, буквально -
наклеювання) - технічний прийом в образотворчому мистецтві, наклеювання на
яку-небудь основу матеріалів, що відрізняються від неї за кольором і фактурою.
Головне
в колажі - зовсім не акуратність, а можливість висловити свої думки, ідеї, свій
погляд і своє розуміння теми. Після виготовлення колажів учасники вивішують
свої роботи на стіну і починається обговорення в наступному порядку:
1.
Кожен учасник представляє
свою роботу.
2.
Коментує, що саме він
хотів показати цим колажем, озвучує свою ідею.
3.
Озвучує своє емоційне
відношення до процесу складання колажу і до результату.
6.
Підсумок тренінгу
Кожна людина є
художником свого власного життя,
що черпає силу й
натхнення в собі самому.
Сергій Булгаков
Люди – господарі своєї долі.
Вільям Шекспір
7.
Рефлексія
Квітка упевненості
Немає коментарів:
Дописати коментар