Саморозвиток -
це усвідомлений і керований особистістю процес, в результаті якого відбувається
удосконалення фізичних, розумових і моральних потенцій людини, розгортання її
індивідуальності.
Внутрішніми
стимулами розвитку особистості є її потреби, мотиви, інтереси та установки
Успішність - це
ступінь засвоєння студентами знань, умінь і навичок. Людина є здатною до саморозвитку та
самореалізації лише в тому випадку, якщо всі потреби, що знаходяться найнижче в
піраміді, уже задоволені.
Компетенція - суспільно визнаний рівень знань,
умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.
Компетентність - набута у процесі навчання
інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей
і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Принципи навчання (дидактичні принципи) — певна система основних
дидактичних вимог до навчання, дотримання яких забезпечує його ефективність.
Методи
навчання – це система послідовних, взаємопов'язаних дій
вчителя і учнів, які забезпечують засвоєння змісту освіти і спрямовані на
досягнення освітніх цілей.
Засоби навчання - це різноманітні матеріали і знаряддя навчального
процесу, завдяки яким більш успішно і за коротший час досягаються визначені
цілі навчання. До засобів навчання належать: підручники,
навчальні посібники, дидактичні матеріали, технічні засоби (ТЗН), обладнання,
станки, навчальні кабінети, лабораторії, ЕОМ, ТБ та інші засоби масової
комунікації.
Форма організації навчання — це обмежена в часі і просторі взаємозумовлена
діяльність учителя та учнів.
Педагогічна технологія – це продумана в усіх деталях модель спільної
педагогічної діяльності з проектування, організації та проведення навчального
процесу.
Мотивація - це так звані психічні явища, що стали спонуканням до виконання тієї або
іншої дії, учинку, що визначають активність особистості та її спрямованість на
досягнення запланованого результату.
Шляхи формування мотивації:
·
Індивідуальна
робота
·
Робота в
парах
·
Робота в
малих групах
·
Робота у
великих групах.
Пасивна
– студент виступає в ролі об’єкта навчання (слухає, записує, дивиться).
Активна
– студент виступає суб’єктом навчання (самостійна робота, творчі
завдання).
Інтерактивна
– активна взаємодія всіх студентів і викладача (проблемне навчання, моделювання
життєвих ситуацій, рольова гра)
Немає коментарів:
Дописати коментар