1 липня 2015 р.

Поради психолога вчителю-предметнику



 На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не мають боятися припуститися помилки.

  • Давайте дітям можливість максимально виявити свою ініціативу. Учіть учнів самостійно думати і працювати.
  • Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку.
  • Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте учням не вірити у свої сили.
  • Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
  • Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
  • Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
  • Добрій пам’яті передує пильна увага.
  • Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.
  • Чогось навчитись можна тільки практикою.
  • Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
  • Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.
  • Якщо дитина дивується – вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
  • Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання.
  • Учіть дітей робити записи.
  • Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватися.
  • Є два основних мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосуйте ці мотиви на уроках.
  • Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
  • Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.
  • Учитель не має говорити без упину. Діти не встигатимуть за його думками.
  • Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.

Немає коментарів: