Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома
критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5), як показано в таблиці 1.
Таблиця
1
Критерій
|
Змістовий вияв критерію
|
Бали
|
1.Теза
|
Учасник
вправно формулює тезу
|
2
|
Учасник
не формулює тези вправно
|
1
|
|
Учасник
не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій
темі
|
0
|
|
2.
Аргументи
|
Учасник
наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи
|
2
|
Учасник
наводить принаймні один доречний аргумент. Аргументи дублюють один одного,
тобто другий аргумент перефразовує зміст першого. Один з аргументів не є
доречним стосовно сформульованої тези
|
1
|
|
Учасник
не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними
|
0
|
|
3а.
Приклад із літератури чи інших видів мистецтва
|
Один
з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим
прикладом з
художньої
літератури чи інших видів мистецтва
|
2
|
Немає
мотивації наведення прикладу.
Приклад
не конкретизований через художній образ.
У
прикладі є фактичні помилки
|
1
|
|
Прикладу
з літератури чи інших видів мистецтва немає або він не є доречним
|
0
|
|
3б.
Приклад, що є
історичним
фактом або
випадком
із життя
|
Учасник
наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із
суспільно-політичного
життя,
або з власного життя
|
2
|
Немає
мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є
фактичні помилки
|
1
|
|
Прикладу
з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає або він не є
доречним
|
0
|
|
4.
Логічність, послідовність
|
Висловлення
демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і
несуперечливий
розвиток думки (логічність і послідовність викладу)
|
|
У
роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості
розвитку думки
|
1
|
|
Логіки
викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки
немає
|
0
|
|
5.
Висновок
|
Висновок
відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези,
аргументів і
прикладів
|
2
|
Висновок
лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та
прикладами
|
1
|
|
Висновку
немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі;
висновок не
пов’язаний
з аргументами та прикладами
|
0
|
Мовне
оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями
(6а
та 6б), як показано в таблицях 2 і 3.
Таблиця
2
Критерій
|
Кількість помилок
|
Бали
|
6а.
Орфографія та
пунктуація
|
0–1
|
4
|
2–6
|
3
|
|
7–11
|
2
|
|
12–16
|
1
|
|
17
і більше
|
0
|
Таблиця
3
Критерій
|
Кількість помилок
|
Бали
|
6б.
Лексика,
граматика
та
стилістика
|
0–1
|
4
|
2–4
|
3
|
|
5–7
|
2
|
|
8–10
|
1
|
|
11
і більше
|
0
|
Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної
нормативності роботи дві негрубі
помилки рахують як одну грубу. До негрубих зараховують такі помилки:
·
у написанні великої літери в складних
власних назвах;
·
у випадках написання разом і окремо
префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменникам и;
·
у випадках нерозрізнення не/ні (не хто
інший / ніхто інший …);
·
у випадках, коли замість одного
розділового знака поставлений інший;
·
у пропуску одного зі сполучуваних
розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки
не сумують і не зараховують як одну грубу.
Систематичне
порушення норм милозвучності
(три і більше
випадків порушення на
одне з правил:
у–в, і–й–та)
рахують як одну стилістичну помилку.
Немає коментарів:
Дописати коментар