16 лютого 2015 р.

Критерії оцінювання тестового завдання з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови


Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5), як показано в таблиці 1.

Таблиця 1
Критерій 
Змістовий вияв критерію 
Бали
1.Теза
Учасник вправно формулює тезу 
2
Учасник не формулює тези вправно 
1
Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі 
0
2. Аргументи
Учасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи 
2
Учасник наводить принаймні один доречний аргумент. Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого. Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези
1
Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними 
0
3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва

Один з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з
художньої літератури чи інших видів мистецтва

2
Немає мотивації наведення прикладу.
Приклад не конкретизований через художній образ.
У прикладі є фактичні помилки

1
Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає або він не є доречним 
0
3б. Приклад, що є
історичним фактом або
випадком із життя

Учасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного
життя, або з власного життя

2
Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки 

1
Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає або він не є доречним 

0
4. Логічність, послідовність

Висловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і
несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу)


У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки 
1
Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає 
0
5. Висновок

Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і
прикладів

2
Висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами 
1
Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не
пов’язаний з аргументами та прикладами

0

Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями
(6а та 6б), як показано в таблицях 2 і 3.
Таблиця 2
Критерій 
Кількість помилок
Бали
6а. Орфографія та
пунктуація

0–1
4
2–6 
3
7–11 
2
12–16 
1
17 і більше 
0
Таблиця 3
Критерій
Кількість помилок 
  Бали
6б. Лексика,
граматика та
стилістика

0–1 
4
2–4
3
5–7 
2
8–10 
1
11 і більше 
0
Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної нормативності роботи  дві  негрубі  помилки рахують як  одну  грубу. До негрубих зараховують такі помилки:
·        у написанні великої літери в складних власних назвах;
·        у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменникам и;
·        у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший / ніхто інший …);
·        у випадках, коли замість одного розділового знака поставлений інший;
·        у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як одну грубу.

Систематичне  порушення  норм  милозвучності  (три  і  більше  випадків  порушення  на  одне  з  правил:  у–в,  і–й–та)  рахують  як  одну стилістичну помилку.

Немає коментарів: