«Головне завдання початкових класів – це навчити дитину вчитися,
сформувати інструмент, без якого дитина стає невстигаючою, нездібною…Цим
інструментом є п’ять умінь: вміння спостерігати, думати, висловлювати думку про
те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю, читати, писати».
«Урок – це
дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його
інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»
«Учитель готується до хорошого уроку все
життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої
праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла».
Як створити колектив однодумців, об'єднаних
єдиною педагогічною ідеєю. «Педагогічна ідея - це крила, на яких підноситься
колективна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше й
найпотрібніше в шкільному житті - колективна дослідницька робота».
Творчість – це не сума знань, а особлива
спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям
особистості і проявом її сил в активній діяльності.
«Серце
віддаю дітям»
«Кожна
дитина повинна бути щасливою»
«Несу любов
до дитини через все життя...»
«Вчительська
професія, - це людинознавство, постійне, те, що ніколи не припиняється,
проникнення у складний духовний світ людини. Чудова риса – постійно відкривати
в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один
із тих корінь, які живлять покликання до педагогічної праці».
«Ми маємо
справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з
людиною.»
«Наша праця
- формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з
чим не зіставити».
Вимоги
до діяльності вчителя:
1. Систематичне піклування про
всебічний розвиток дитини.
2. Любов до дітей і кожної окремої
дитини.
3. Повага до дитини, вміння бачити в
кожній людині особистість.
4. Віра в дитину як запорука
педагогічного успіху.
5. Глибоке знання дитини.
6. Розуміння дитини – педагогічна
емпатія.
7. Бережливе ставлення до духовного
світу і природи дитини.
8. Вміння розвивати у дитини почуття
власної гідності.
9. Вміння включати дитину в коло
інтересів, життя і турбот інших людей.
10. Бути другом, мудрим радником дитини.
Властивості педагогічної
професії:
а) «Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,
найдорожчим, що є в житті, - з людиною. Від нас, від нашого вміння,
майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер,
воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її
щастя»;
б) кінцевий результат праці віддалений в часі;
в) багатофакторність впливів на дитину, «... завдання
- боротися за людину, переборювати негативні впливи і давати простір позитивним
». Розумний, умілий, мудрий вихователь;
г) «Об'єкт нашої праці - найтонші сфери духовного
життя особистості, яка формується, - розум, почуття, воля, переконаність,
самосвідомість». Впливати тим же. Найважливіші інструменти впливу - слово,
краса довкілля і мистецтва,
Якості педагога -
майстра:
1. «Учительська
професія - це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ
людини, який ніколи не припиняється... Це подив перед багатогранністю і
невичерпністю людською»;
2. «... практична педагогіка - це знання й
уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня
мистецтва... виховувати й відчувати її індивідуальний світ";
3. «Наріжний камінь педагогічного
покликання - це глибока віра в можливість успішного виховання кожної дитини».
Терплячість до дитячих слабостей, мудрість в розумінні дитини, конфліктів:
4. «Гармонія
серця і розуму» педагога. «Чуйність, сердечна турбота про людину - це плоть і
кров педагогічного покликання»;
5. «...
Уміння настроювати себе на задушевну розмову з учнем, особливо з підлітком,
надзвичайно важливе в тій майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити
для себе кожний учитель. Це вміння треба виховувати в собі, створювати,
удосконалювати, «відшліфовувати», робити тоншим і більш дійовим... необхідно
глибоко проникати в душу дитини, вдумуватися в те, чим вона живе, як вона
дивиться на світ, чим є для неї люди, що оточують її.
Дорогий мій
колега, щоб стати справжнім вихователем, треба пройти цю школу сердечності -
протягом тривалого часу пізнавати серцем усе, чим живе, що думає, з чого радіє
й чим засмучується ваш вихованець. Це одна з найтонших речей у нашій
педагогічній справі».
Головними
рисами такого вихователя – гуманіста є :
1.Мудрі
любов і влада педагога над розумом і душею дитини.
2.Багатство
думки, висока загальна культура.
3.Спільні з
дитиною погляди на життя, людину як найвищу цінність.
4.Здатність
зцілення душевних ран дитини.
5.Ніжне,
ласкаве ставлення до дитини.
Гуманістичні
принципи педагогіки:
1. Пізнання
багатогранності дитини.
2. Віри в її
неповторність і талановитість.
3. Визнання
природного оптимізму дитини.
4.
Обережного звернення до її душі й розуму.
5. Захисту
багатства людської природи в дитячій душі.
6. Виховання
в учнів самоповаги.
7.
Утвердження краси в природі і в людині.
Немає коментарів:
Дописати коментар